Kävin siellä haastattelussa painonhallintaryhmään ja mulla on omat epäilykseni sen toimivuudesta jne. Paljon riippuu siitä millainen porukka sinne tulee. Kriteerinä on, että painoa pitää olla selkeästi ylipainon puolella. minun mittapuussa tarkoittaisi 20-30kg yli, mutta todellisuus taitaa ollam, että se tarkoittaa 5-10kg :( Kivahan se tietty on ettei meitä megakokoja löydy hirveästi!

Virallinen aloituspaino on 146.1kg ja painoindeksi 51. Kaikkea seuraillaan: pitkää sokeria, verenpainetta, kolesterolia(taas kuulin palopuheen kolesterolin laskemisesta ja sen tärkeydestä, ja näin sen nolon ilmeen, kun kurkkasi arvojani. sekun on edelleen se 4. ...)

sen jälkeen kyllä jäin miettimään miksi ja millälailla haluan laihduttaa ja laihtua. Vielä taitaa olla pitkä matka siihen todelliseen nöyrtymiseen ongelman edessä. Minä en usko psykoterapiaan, enkä syiden etsimiseen menneestä. Uskon enemmän ratkaisukeskeiseen psykologiaan ja sitä mallia, joka toimisi minulla ei vielä ole löytynyt. mietin toimiikohan semmoinen pieni kilpailuhenki työkavereiden kanssa hyvänä motivaationa vai onko se vain taakaksi. Ja mietin omaa rooliani siinä ryhmässä(siis meillä töissä). Olen ainakin päättänyt, että jokainen saa ihan itse pitää huolen syömisistään!

Olimme eilen ystävien luona kylässä ja kylläpä virkisti! Vaikka vain poikkesimme niin oli hienoa päästä pois rutiineista. Ystäväni antoi minulle vanhoja, itselleen pieneksi käyneitä vaatteita (vaikka jätinkin ne sinne vielä). Hirvittää vaan se koko, 46. Mahdankohan ihan oikeasti joskus vielä vetää ne päälleni. Välillä koko 52:kin tuntuu mahdottoman kaukaiselta! Tosin koossa 62+ ollessani tuntui 56-54 koko saavuttamattomalta maalilta taivaanrannassa. Kesällä olen suunnitellut mahtuvani kokoon 52, ihan vain siitä syystä että tulin ostaneeksi niitä liian pieniä kesävaatteita, eikä ihan kauheasti ole varaa ostella uusia. Elloksen kuvastosta katselin ja yllätyin, koska melkein kaikki mallit olivat koosta 36 kokoon 52! Mikä aarreaitta aukeaakaan vaatteiden suhteen kahden koon päässä!

Itsetunto on vieläkin aika heikko... en usko omaan viehätysvoimaani yhtään! Mutta olen päättänyt olla välittämättä omista ajatuksistani juuri nyt.